HTML

Könyvlista

2009.05.18. 21:26 amish

Hosszú idő után végre megszültem a kedvenc pr-es könyveim rövid listáját. Szerintem az efféle listák nem statikus dolgok, ezért időről időre összeszedem majd az aktuális kedvenceimet. Álljon itt az első adag:

 

Nógrádi Gábor: Ide nekem a címlapot is! - Ez az egyik, amelyet talán még a nem szakmában dolgozók is élvezhetnek. A szerző a hazai szakkönyvektől némiképp eltérő, olvasmányos stílusban mutatja be a sajtókapcsolati munka apró titkait. (Külön köszönet Papp-Váry Árpinak, hogy a figyelmembe ajánlotta ezt a könyvet!)

 

Németh Erzsébet: Közszereplés - Bevallom, ezt a könyvet nem olvastam végig (bár szerintem ez egy szakkönyvnél talán megbocsátható), de akad benne jó néhány hasznos tanács szóvivők és egyéb, nyilvános fórumokon rendszeresen szereplő szakemberek számára

 

Bland-Theaker-Wragg: Effective Media Relations (CIPR) - Egy a végtelen számú "hogyan legyünk sikeres sajtókapcsolati munkások?" témára készült könyvek közül. Ez a munka azonban a CIPR védjegye alatt jelent meg, ami általában (és jelen esetben is) komoly boztosíték arra, hogy tényleg színvonalas kötettel van dolgunk. 

 

Watson-Noble: Evaluating Public Relations (CIPR) - újabb CIPR gyöngyszem, egyben ékes bizonyíték arra, hogy a pr-mérés témája hány és hány megválaszolatlan kérdést tartogat még a számunkra (jut eszembe, létezik egy olyan blog, amely kifejezetten ezt a témát vesézgeti...).

 

Roger Haywood: All About Public Relations - nem állítom, hogy a legfrissebb szakkönyv, de nekem nagyon bejött. Áttekinthetően részletezi a PR szakterületeit, és könnyen értelmezhető példákat ad mindehez.

 

Max Clifford: Read All About It - A Magyar Reklám című kiadvány egyik számában már részletesen is bemutattam ezt az írást. Hírességek rajongóinak kötelező olvasmány. Max Clifford az egyik legmenőbb celebrity PR-es az angol piacon. Ez a könyv inkább néhol kicsit érzelgős önéletírás, mint száraz szakkönyv. De talán éppen ezért érdekes. 

 

Cutlip-Center-Broom: Effective Public Relations - Szakmai evergreen. Egyesek szerint ez a könyv a pr-esek számára olyan, mint a marketingeseknek Kotler Marketing menedzsmentje. (Bár nem tudom, hogy ezt pozitív vagy negatív árnyalatú hasonlatnak szánták-e?)

 

 

Peter Shankman: We Can Do That - szintén Papp-Váry Árpinak jár köszönet az ajánlásért. Kiváló, olvasmányos könyv egy kicsit bogaras, hiperaktív amerikai pr-estől, akinek volt néhány egészen használható ötlete, és nem volt rest azokat papírra vetni.

 

Amint találok újabbakat, azonnal folytatom a sort.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://newpr.blog.hu/api/trackback/id/tr941130350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása